Telefon (ústředna): 220 400 211
E-mail: mu@roztoky.cz
Oprava opěrné zdi serpentiny
Vzhledem k tomu, že se téměř nepřetržitě objevují nepředvídané okolnosti, které si vyžadují změnu projektu a stavebních postupů, se stavba neustále prodlužuje. Při původně předpokládaném sledu prací včetně zachování jednopruhové střídavé dopravy by podle nového harmonogramu práce trvaly až do konce října. Přitom je třeba si uvědomit, že vzhledem k tomu, že se nakonec bude dělat nový kufr, odvodnění silnice a nový povrch vozovky, bude se muset v každém případě provoz v serpentině na nějaký čas úplně zastavit.
Krajská správa a údržba silnic má naopak zájem na tom, aby byla serpentina plně průjezdná co nejdříve. Je třeba si uvědomit, že Roztoky nevisí ve vzduchoprázdnu. Akutní opravu potřebuje řada silnic v okolí – Únětice, Velké Přílepy, mostek v Černém vole, spojka od Lidlu na Suchdol, křižovatka ve Svrkyni a další – a ty nejde zahájit, dokud nebudou průjezdné Roztoky.
KSÚS tedy navrhla variantu úplné uzavírky přes prázdniny s tím, že 1. září by se mohl obnovit plný provoz. Stavba by ještě pokračovala, ale mohlo by se jezdit oběma směry s rychlostním omezením 30 km/h a upozorněním „Projíždíte stavbou“.
Po zvážení všech okolností vedení města tuto variantu akceptovalo. Přes prázdniny je přece jenom provoz menší než v říjnu, kdy by uzavírka serpentiny nutně vedla ke kolapsu dopravy. Město má samozřejmě snahu tuto úplnou uzavírku zkrátit na nejnutnější dobu.
Budeme na zhotovitele tlačit, aby zkusil termín ještě zkrátit, a budeme doufat, že už nás nepotkají další mimořádné události.
Hromadné dopravní spojení mezi dolními a horními Roztokami (a žalovskou železniční zastávkou) bude zajišťovat mikrobus, který bude jezdit ulicemi Rýznerova, Vltavská, Plavidlo a Na Vyhlídce, kde do té doby musí být dokončena práce na výstavbě kanalizace a vodovodu. Výlukové jízdní řády připravuje ROPID.
Na samotné stavbě zdi bude tento týden dokončeno betonování základního trámu. Dále budou betonována svislá opěrná žebra, a to shora pomocí mobilního jeřábu. Ten musí být při manipulaci s břemeny stabilizován prostřednictvím výsuvných patek, což si vyžádá zábor části vozovky. Kvůli umožnění průjezdu autobusů dojde k dočasnému odstranění jedné lampy veřejného osvětlení a provizornímu rozšíření vnitřní strany horní zatáčky.
Do začátku prázdnin by měly být vybetonovány kromě žeber spodní dvě úrovně polí mezi žebry. V nejvyšší úrovni bude pak v rámci celkové uzavírky odebrána vozovka a horní okraj zdi, do skalního podloží budou zavrtány kotvy, které budou držet zeď v její nejvyšší části, a budou osazena nová svodidla.
Následovat bude obnova vozovky v celé serpentině, která by měla skončit současně s prázdninami. To vše je bohužel s ohledem na dosavadní zkušenosti bez záruky.
Drolící se svah
Na základě posouzení od České geologické služby objednává KSÚS u společnosti Strix odstranění uvolněných vrstev kamení a zeminy. Tento zásah měl následovat již po loňském odstranění dřevin. K tomu bohužel nedošlo. V průběhu zimních měsíců se stav svahu rychle zhoršil až do nynější havarijní situace.
Po odstranění uvolněných vrstev dojde k novému posouzení stavu skály, navrženo trvalejší řešení a ve spolupráci s KSÚS bude sanace provedena. Podle předběžné úmluvy bychom postupovali podobně jako při minulém zásahu, tj. město uhradí projekt a KSÚS realizaci.
Je třeba zmínit reálné nebezpečí, že to vše se nestihne do konce prázdnin a bude se muset rozhodnout, jak situaci řešit.
Následná údržba
Na sanaci svahu bude muset navazovat plán následující údržby, a to nejen v místě současné havárie, ale i na ostatních místech (svah pod areálem Sokola a pod výstavbou Na Ostrohu). Je to jediná možnost, jak předejít podobným havarijním situacím.
Část dotčených pozemků vlastní město, část Středočeský kraj. Proto i v tomto případě bude nutno uzavřít dohodu s KÚSK.
Po | Út | St | Čt | Pá | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
30 |
1
|
2 | 3 | 4 |
5
|
6 |
7 |
8
|
9
|
10
|
11 |
12
|
13 |
14 |
15
|
16 | 17 | 18 |
19
|
20 |
21 |
22
|
23
|
24
|
25 |
26
|
27 |
28 |
29
|
30 | 31 | 1 |
2
|
3 |