Diskuze Odraz

Doprava

RSS zdroj s posledními příspěvky 24 příspěvků

Stránky: 1 2

 
omegaman 1 příspěvek Ohledně snah zavedení autobusů do Solník,vidím snahu autorů článku v Odraze z 12.9.2008,aby jim jezdil spoj přímo před dům.Bydlím tamtéž a o žádnou veřejnou dopravu zde nestojím.Neumím si představit jak jezdí BUS Masarykovou ulicí,kde je již tak málo místa a to i když zde parkují auta na chodníku,čímž porušují dopr.předpisy za asistence Městské policie.Koho to ale zajímá,že.Myslíte,že po zavedení MHD ubyde aut v oblasti Solniky?Nenechte se vysmát,tady v tomto městečku neudělá nikdo ani krok navíc.Je to takové Twin Peaks.
 
Vítek.S 373 příspěvků

Nikoli. Současné rozmístění zastávek plně vyhovuje normám pro venkov, kde je za dostatečnou vzdálenost na zastávku považováno 2000 metrů. Neměli bychom se ale snažit spíš srovnat krok s Prahou, kde je tato vzdálenost metrů 400? Počkejte si na autobus z Prahy a podívejte se, kam jde zhruba polovina těch, kdo z autobusu vystoupí na Tyršově náměstí. Na Solníkách nebydlíme jen Vy a já, kteří těch pár metrů snadno ujdeme. Bydlí tu i maminky s kočárky a stěhují se sem postupně již i starší lidé.

 
Dáša 77 příspěvků

Je pravda, že změnou jízdních tras autobusů se nám, kteří jezdíme např. z rozcestí Žalov, asi situace s autobusy dost změní.
V Solníkách sice bydlí spousta lidí, ale jsou i jiné lokality, které zůstanou bez obsluhy a lidé budou muset i nadále chodit na autobus daleko a mají to jistě dál než Solníky… Ale je to věc názoru, věku, životní situace, apod. Stejně v dnešní době hodně lidí preferuje auto a nevěřím tomu, že bližší zastávka je přinutí jezdit autobusem.

 
Honza R 4 příspěvky

Pokud bude znamenat zavedení kloubového autobusu to, že pomalu každý druhý autobus zajíždějící na Levý Hradec skončí už na rozcestí Žalov, tak to pro mě není žádné zlepšení. Autobusem nejezdíme jenom do práce, ale taky často do Roztok s dětmi na různé kroužky, a než čekat 20min, tak to radši půjdeme pěšky.

 
mipri 196 příspěvků

Změnou tras by se na rozcestí Žalov nic nezměnilo, akorát by zde některé autobusy končily, protože točna na Levém Hradci je v současné době na hraně svých možností (a ROPID řeší neustálé stížnosti obyvatel z jejího okolí). Místo současných 71 spojů by jich jezdilo 74 (2 navíc ráno a 1 večer) a necelá polovina spojů by jela přes Solníky, tj. o minutu déle.

 
andreaHo 43 příspěvků

Takže pokud tomu dobře rozumím, nakonec obyvatelé Žalova budou mít smůlu, budou capkat hezky z rozcestí, až nakonec ROPID zastávku na LH zruší..tak to bude teda opravdu stát za to..abych se začala stěhovat někam na Solníky..

 
mipri 196 příspěvků

O zrušení zastávky na Levém Hradci se v žádném případě neuvažuje. A stěhováním na Solníky by jste nic nevyřešila – pokud k uvažovaným změnám dojde, budou přes Solníky jezdit právě autobusy, končící na Levém Hradci. :-)

 
Dáša 77 příspěvků

Prodloužení délky trasy o 1 minuty přes Solníky mi připadá jako naprostá utopie, prodloužení bude jistě delší, ale minuta sem či tam (to určí až nové jízdní řády), stačí když to bude jezdit dle jízdních řádů a na autobusy bude spoleh… Stále mám pochybnosti, jak to bude od Nového roku vypadat v souvisloti s elektronickými jízdenkami, ale to ukáže až čas….

 
VP 81 příspěvků

No jestli prodloužení jízdní doby bude 2-3 minuty, je podle mne úplně jedno. Stačí jedny závory na přejezdu a zpoždění je 5 minut, tak kam se hrabe malá zajížďka, která lidem prospěje. Až bude přeložka hotová (asi si ještě počkáme), tak spolehlivost busů bude snad lepší.
Pořád nechápu názory některých lidí na obslužnost Solník. Vždyť je tam díky bytovkám největší hustota osídlení v Roztokách, která není nijak dopravně obsloužena. Klidně se vsadím, že nově zřízená zastávka na Solníkách bude nejvytíženější zastávkou v Roztokách.

 
Honza R 4 příspěvky

“Mipri” mě asi špatně pochopil(a). Jedná se mi o zastávku Levý Hradec. Pokud každý druhý autobus na Levý Hradec přestane zajíždět, tak to pro obyvatele Žalova bude jednoznačně zhoršení.

 
mipri 196 příspěvků

Ano, rozdělení spojů 1/2 na 1/2 mezi linky 340 a 350 způsobí redukci spojů na Levém Hradci. Musím ale upozornit, že návrh změn vypracoval ROPID na základě jednání, která probíhala na odboru dopravy KÚ. Jsou v něm zohledněna kritéria dostupnosti zastávek podle hustoty obydlení, dopravní průzkumy i ekonomická stránka. V případě konečné na Levém Hradci také technické možnosti a stížnosti občanů tam bydlících.

 
Honza R 4 příspěvky

Nad těmi stížnostmi jsem se teda pobavil. Tak ty asi nepřestanou, stejně jako technické problémy s otáčením, když autabusy budou jezdit na Levý Hradec stále. Ale vážně. Myslím si že “redukce” autobusů jezdících na Levý Hradec nesouvisí se zajížděním na Solníky, ale se zaváděním kloubového autobusu, který nic moc dobrého zase nepřinese. Mimochodem, kde se bude otáčet? Ve Velkých Přílepech, nebo se bude stavět nová točna. A ta změna je už rozhodnutá, nebo se ještě proti tomu dá něco dělat?

 
Vítek.S 373 příspěvků

Ano!!! Dá!!! Můžete být třeba iniciátorem petice. Jak správně připojil redaktor Odrazu, je to pouze návrh, který musí být, po předložení ekonomické kalkulace ROPIDu, schváílen zastupitelstvem. Takže stačí přesvědčit 11 zastupitelů, aby hlasovali proti. Pak se vám ale stane, že se do toho autobusu prostě nedostanete.

 
VP 81 příspěvků

Vítku, taky si myslím, že klouby jsou trošku nedomyšlené.
1) Klouby budou jezdit jen na spojích rozc. Žalov – Dejvická. Pochybuji, že budou zajíždět ul. Obr. míru na Solníky. Nejplnější jsou autobusy, které jedou již od Přílep (340 i 350), které ale budou nadále obsluhovány krátkými autobusy a ty možná budou zajíždět na Solníky, tudíž budou nejplnější. Sice tu budou tedy jezdit klouby, ale na trase kde dnes bohatě stačí autobusy krátké, aby tedy nevozili vzduch budou mít delší intervaly než nyní.
2) Nutnost postavit točnu na rozc. Žalov
3) Nutná vyjímka na průjezd sepentinou
4) Při kluzké vozovce serpentinu nevyjedou ani nesjedou.

Kdyby se spíš iniciativa věnovaná na nasazení kloubových autobusů přesunula na autobusy částečně nízkopodlažní, by dle mého potěšilo lidi více.
Nechápu, že žijeme ve 3 tisíciletí a autobusová doprava v Roztokách (hrající si na městskou), není obsluhována ani jediným nízkopodlažním autobusem.

Osobně bych ponechal točnu na Žalově, příjdou mi směšné stížnosti od obyvatel (kolik jich asi bylo?) i námitka na obtížné točení autobusů.
Autobusy se krásně otáčejí totiž i na žalovské návsi (u trafiky) a to každý večer.

 
Vítek.S 373 příspěvků

Také jsem nevěřil, že kloubové autobusy nebudou mít problémy v serpentině. Jejich provozovatel se domnívá, že nebudou. Nemám důvod nevěřit odborníkům. A ještě zajímavější je první bod příspěvku! Z odborného hlediska by bylo ideální, aby klouby zajížděli do Přílep, kde a v Úholičkách by nastoupil rozdíl kapacity kloubu a nekloubu a na naše obyvatele by pak čekala vždy stejná přepravní kapacita. Tato přirozená a jednoduchá myšlenka si ale bohužel nerozumí se současným systémem financování “ostatní dopravní obslužnosti”. Zatímco kloubových autobusů má (na rozdíl od současného) potenciální dopravce přebytek, s nízkopodlažními je i on na štíru. Byl vznesen požadavek na nízkopodlažní autobus mimo špičku – tedy pro maminky s kočárky a důchodce. Autobusová doprava v Roztokách si na městskou nehraje. Má do ní hodně daleko. A vo tom to je!!!

 
andreaHo 43 příspěvků

Tak by mne zajímalo, jak kdo došel k závěru, že v Žalově nebydlí dostatečný počet obyvatel….Naopak, zde bydlí podstatná část obyvatel v důchodovém věku, se sníženou pohyblivostí a díky výstavbě na Panennské, která sahá až k areálu tenisových kurtů, se počet obyvatel ještě navýšil. A ať se na mne nikdo nezlobí, docházková vzdálenost k zastávce na LH je postatně blíž než na rozcestí. Nemluvě o klimatických podmínkách, kdy za zimní kalamity či náledí mámy s kočárky pošplhají do kopce dost s problémy, nemluvě o tom, že to nezvládají ani auta. Takže nezlobte se, milí obyvatelé ze Solníků, zastávku busu Vám přeji, ale ne na úkor nás ostatních. A argument o nadbytku kloubových autobusů a nedostatku nízkopodlažních fakt neberu – pak by se mělo město v zájmu svých obyvatel poohlédnout po jiném dopravci nebo trochu přitlačit na pilu. Protože pak už je to opravdu kocourkov – tady ubereme, jinde přidáme a jsme zase zase v bodě nula.
Takže pokud vznášejí noví obyvatelé své námitky, měl by někdo brát v potaz i nás starousedlíky. Každému stejným metrem.
A musím se smát tomu, že zkoušky průjezdnosti pro kloubový autobus Roztoky absolvovali v létě a ne v listopadu či prosinci, kdy v serpentině budou cca 2 cm sněhu…to bych se šla opravdu podívat, jak se jim to jezdí -:)

 
jayjayka 73 příspěvků

Opravdu mě fascinuje nevraživost starousedlíků k nově přistěhovaným. Jestli se vám nelíbíme, tak se tu oploťte a udělejte ze sebe třeba skanzen. A nechápu proč bychom nemohli vyjádřit svůj názor. Jestli máte, jako starousedlík, názor jiný, tak ho napište. Sama píšete všem stejným metrem. Taky se mi nelíbí jak děláte z důchodců chudáky! Když můžou chodit po slevách v obchodech po Praze celý den, tak to na tu zastávku taky zvládnou. Navíc chování některých důchodců není zrovna hezké. A když si může přivstat 3leté dítě ze Solníků (nebo důchodce), které pak capká na zastávku půl hodiny a zvládne to, tak nevidím důvod proč by si nemohl přivstat důchodce ze Žalova (který stejně od 4 ráno nespí) a nezvládl cestu k autobusu. Chápu že tělesně či jinak postižení to mají těžké, a jejich životní situaci jim nezávidím, ale bydlím tu asi 2 roky a za celý ty 2 roky jsem neviděla v autobuse či ve vlaku ani jednoho tělesně nebo jinak postiženýho – takže kolik jich bydlí v Žalově a využívá MHD??? Taky by mě zajímalo, kolik „přistěhovalců“ se vyjadřuje k tomuto problému tady nebo v diskuze v sekci Doprava.

 
Zuzka 160 příspěvků

Myslím, že není třeba to tak hrotit…. Samozřejmě, že by bylo ideální, kdyby přibyla zastávka na Solníkách a nemělo by to negativní dopad na ostatní obyvatele. Těch pár minut způsobených 1 zastávkou navíc snad každý přežije. Jestliže však z průzkumů vyplývá, že v některé z oblastí bydlí málo lidí, tak pak nezbývá než chápat, že do některých oblastí všechny (ne žádné) spoje zajíždět nebudou. Je to logické a funguje to tak v řadě měst…

 
jayjayka 73 příspěvků

jj, u nás existují vesničky kam jezdí pouze vlak a to jenom 3x za den … a taky tam existují města kde lidi chodí na bus půl hodiny i dýl … a všichni to přežívají ... hrotit sem to nechtěla … ale ta nevraživost a “chudáci” důchodci se mi nelíbí.

 
Zuzka 160 příspěvků

Ona je to těžká situace. Vždycky prospěch jedné skupiny trochu “omezí” skupinu jinou. Je si však třeba uvědomit, že ubrání spojů do Žalova by nejspíš došlo tak jako tak…není-li tam dostatečný počet cestujících.

Stránky: 1 2

Diskuze Odraz